Lidmaatschap
We incasseren elke 4 weken de contributie, die afhankelijk is van je leeftijd, het soort les en het aantal keer per week dat je bij ons komt.
De tarieven per les:
Meest gestelde vragen (Q&A)
Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen rondom ons vernieuwde lidmaatschap.
Q. Hoe kom ik ook al weer in de DDC App?
A. Je kunt de DDC app hier vinden.
Q. Welk lidmaatschap kan ik kiezen?
Je kunt kiezen voor een losse les of een Strong Nation punch card of je kunt kiezen uit een van onderstaande seizoensabonnementen.
A. Als volwassene, kies je het Adults Dance Only abonnement, waarmee je alleen de volgende lessen kunt volgen;
Moderne Dans
Dance Mix
Jazz/Streetdance
Als volwassene, kies je ons Adults Dance Workout abonnement, waarmee je alleen de volgende lessen kunt volgen;
Zumba®
Strong Nation™
Als je helemaal ready bent om met andere funky females choreo's te rocken én je ook jouw superhero skills (verder) wilt ontwikkelen tijdens onze Dance Workouts, dan is het Dance & Workout Combi abonnement voor jou!
Als je een superster onder de 18 jaar bent, kies je voor alle lessen het Kids, Teens & Juniors abonnement.
NB de abonnementen kun je kiezen in het klantportaal/DDC app. Wil je hier toegang toe, neem dan contact op via ons contactformulier.
Q. Ik of mijn kind danst/sport bij DDC. Hoe kom ik in contact en/of blijf ik op de hoogte van het laatste nieuws?
A. Via de DDC-app kun je via de chat een bericht sturen. DDC reageert dan zo snel mogelijk. Periodiek verstuurt DDC een nieuwsbrief via de DDC-app. In de app is het mogelijk in te stellen dat je dit ook in je e-mail ontvangt. Mocht je hier vragen of opmerkingen over hebben, doe dit dan via de chat in de DDC-app.
Q. Hoe zorg ik dat ik of mijn/kind nooit een les mis of onverwacht voor een dichte deur sta?
A. Zorg dat je de DDC-app op je telefoon hebt staan en zet de notificaties aan en check je berichten voor de les. Via je profiel in de DDC-app is het ook mogelijk je geboekte lessen te synchroniseren met je agenda.
Q. Mijn kind danst bij DDC, moet ik hem/haar aanmelden voor de les?
A. Alleen de leerlingen die tijdens de interne voorinschrijving een abonnement hebben gekocht in de Shop in de DDC app, staan voor het hele seizoen aangemeld. Kom je niet, dan is het wel noodzakelijk je via de app af te melden. Niet alleen om dit door te geven aan DDC, maar ook omdat er dan een plekje vrijkomt voor iemand anders. Afbellen of mailen voor een les is daarom niet mogelijk. Tip: installeer de app bij uw zoon/dochter ook op hun device.
Q. Mijn kind wil lid worden en heeft nog geen smartphone, kan ik de app op mijn telefoon zetten voor haar/hem?
A. Je kunt het account aanmaken met de naam van de leerling, maar met de betaalgegevens van de ouder en zodoende op je eigen telefoon zetten. Dit heet een familie account.
Q. Mijn dochter/zoon heeft een smartphone en wil graag zelf de app, maar wij als ouders betalen het lidmaatschap. Kan dit?
A. Je kunt het account aanmaken met de naam van de leerling, met de betaalgegevens van de ouder, dit heet een familie account. De facturen zijn dan alleen via de desktop applicatie voor de ouders in te zien, of via de telefoon waar de app op is gezet.
Q. Hanteert DDC een maandabonnement en kan ik het maandelijks opzeggen?
A. Onze lidmaatschappen zijn seizoensgebonden en niet per maand opzegbaar.
Q. Hoe zijn de vakanties berekend in het abonnement per 4 weken?
A. Het jaarabonnement wordt geïncasseerd per 4 weken. Het seizoen is van 29 augustus tot en met 23 juni 2023 waarbinnen de vakanties vallen zoals opgenomen onder de agenda.
Q. Op welke dag van de maand vindt de automatische incasso plaats?
A. Jouw persoonlijke abonnement start op de dag dat jij je inschrijving online afrondt via onze app, daarna zal er vanaf die inschrijfdatum, om de 4 weken een automatische incasso plaatsvinden via SEPA Mollie Payments.
Q. Kan ik ook het dansseizoen in 1 keer betalen?
A. Wij werken met een geautomatiseerd systeem dat per 4 weken incasseert.
Q. Ik had voorheen een losse rittenkaart voor Strong Nation®, blijft dit nu ook zo?
A. Je kunt nog steeds de Strong Nation® lessen via een rittenkaart aanschaffen, nu via onze online app.
Q. Ik heb geen smartphone, kan ik evengoed lid worden via de app?
A. Onze app is een online applicatie, die via een pc, laptop of tablet ook te gebruiken is.
Q. Moet ik mezelf voor elke les opnieuw aanmelden?
A. Alleen de leerlingen die tijdens de interne voorinschrijving een abonnement hebben gekocht in de Shop, staan voor het hele seizoen aangemeld. Kom je niet, dan is het wel noodzakelijk je via de app af te melden. Niet alleen om dit door te geven aan DDC, maar ook omdat er dan een plekje vrijkomt voor iemand anders. Afbellen of mailen voor een les is daarom niet meer mogelijk.
Q. Ik ben verhinderd om deel te kunnen nemen aan de les, kan ik deze les inhalen?
A. Bij onze Dance & Workout classes die meerdere keren per week worden aangeboden, is dit mogelijk. Vergeet je daarom niet af te melden via de App om plek vrij te maken voor een ander en jezelf aan te melden voor een inhaalles.
Q: Wat is een credit?
A: De app werkt met credits. Inhalen van een les is alleen mogelijk in de week zelf, indien de work-out class dubbel wordt aangeboden, dus niet voor de Dance Only classes. Later inhalen is niet mogelijk. Je kan dus geen “credits” opbouwen. Zie verder algemene voorwaarden en het privacybeleid die van toepassing zijn op je lidmaatschap.
Q. Ik dans in een wedstrijdteam, welk abonnement heb ik nodig?
A. Onze wedstrijddansers, die via auditierondes zijn toegelaten, hebben een abonnement van minimaal 2 uur in de week plus het aantal uren van lessen die zij naast de selectieles willen volgen.
Q. I’m an Expat and would like to follow some classes while staying in the Netherlands. Do I need a subscription?
A. We provide different classes to fit your busy weekly schedule like Strong Nation and Zumba. We offer a Punch Card for expats only, or single classes (losse les).
Q. Ik heb een onregelmatig werk/reisschema en kan daarom geen abonnement nemen. Kan ik evengoed lessen volgen?
A. Via onze online app is het mogelijk om een losse les te kopen indien er plaats is. Tijdens onze danslessen werken we aan een vaste choreografie, we adviseren daarom de Dance & Workout classes.
Q. Moet ik inschrijfgeld of administratiekosten betalen om lid te worden?
A. Wij werken met een geautomatiseerd systeem (de DDC-app) en brengen daarom geen inschrijfgeld of administratiekosten in rekening.
Q. Ik wil graag eerst even langskomen, kan dat?
A. Vrijblijvend kennismaken is alleen mogelijk op afspraak. Een gratis proefles is aan te vragen en via onze online app te boeken indien er plaats in de les is.
Q. Ik ben een ouder/opa/oma en wil graag kijken bij de les, kan dat?
A. We organiseren periodiek DOE-dagen, die speciaal bedoeld zijn voor ouder en kind. Tijdens lessen is de lounge bij de dansschool gesloten voor ouders en bezoekers. Het is dus niet mogelijk tijdens de les in de lounge te verblijven. We werken met kiss & ride.
Q. We vinden het gezellig om een drankje te doen na de les. Wanneer kan dat?
A. Na de laatste gegeven les van de dag, is de lounge en bar gezellig geopend.
Q. Is DDC gesloten tijdens de officiële vakanties en feestdagen?
DDC is gesloten tijdens vakanties en feestdagen volgens de schoolvakanties van regio Noord. Zie onze agenda voor de exacte data.